Październik
Październik 2020
Tematy kompleksowe:
-
Jesień w sadzie
-
Jesień w ogrodzie
-
O sobie samym
-
Moje zmysły
Założenia wychowawczo-dydaktyczne:
-Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
-Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci;
-Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy;
-Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części;
-Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw oraz owoców;
-Integracja grupy, wdrażanie do zgodnej zabawy;
-Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy;
-Umiejętność rozpoznawania wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku;
-Właściwe reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowani;
-Umiejętność rozpoznawania i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
-Kształtowanie umiejętności właściwego używania określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
-Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
-Określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu.
Piosenka:
Tomasz Świder
Owoce warzywa
1.Śliwki, jabłka i maliny,
wiśnie, gruszki też lubimy
i czereśnie w sadzie mamy,
agrest też tam pozbieramy.
Mandarynki i banany,
zimą chętnie zajadamy.
Mamy smaka na nie stale,
na te duże i te małe.
Ref. Owoce, warzywa zjadamy cały rok,
uwielbiamy zupy i pyszny zdrowy sok x2
2.Marchew, szpinak i sałata,
pomidorki w środku lata.
Smaczne, zdrowe i pachnące
rosną kiedy grzeje slońce,
a ziemniaki i ogórki obieramy z całej skórki.
Pyszne także są brokuly bo to dary od natury.
Ref.Owoce, warzywa zjadamy cały rok,
uwielbiamy zupy i pyszny zdrowy sok x2
Opracowanie zbiorowe
Gruszka do fartuszka
Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.