Październik

Październik 2020

 

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w sadzie

  2. Jesień w ogrodzie

  3. O sobie samym

  4. Moje zmysły

     

Założenia wychowawczo-dydaktyczne:

-Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);

-Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci;

-Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy;

-Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części;

-Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw oraz owoców;

-Integracja grupy, wdrażanie do zgodnej zabawy;

-Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy;

-Umiejętność rozpoznawania wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku;

-Właściwe reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowani;

-Umiejętność rozpoznawania i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;

-Kształtowanie umiejętności właściwego używania określeń: wysoki, niski, długi, krótki;

-Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

-Określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu.

 

Piosenka:

 

Tomasz Świder

Owoce warzywa

 

1.Śliwki, jabłka i maliny,

wiśnie, gruszki też lubimy

i czereśnie w sadzie mamy,

agrest też tam pozbieramy.

Mandarynki i banany,

zimą chętnie zajadamy.

Mamy smaka na nie stale,

na te duże i te małe.

 

Ref. Owoce, warzywa zjadamy cały rok,

uwielbiamy zupy i pyszny zdrowy sok x2

 

2.Marchew, szpinak i sałata,

pomidorki w środku lata.

Smaczne, zdrowe i pachnące

rosną kiedy grzeje slońce,

a ziemniaki i ogórki obieramy z całej skórki.

Pyszne także są brokuly bo to dary od natury.

 

Ref.Owoce, warzywa zjadamy cały rok,

uwielbiamy zupy i pyszny zdrowy sok x2

 

 

 

Opracowanie zbiorowe

 

Gruszka do fartuszka

 

Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.