Kwiecień

TYDZIEŃ 1

Tematy tygodnia: Chciałbym być sportowcem

  • rozwijanie mowy i pamięci słuchowej,
  • zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną
  • zachęcanie do zabaw ruchowych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem stadionu sportowego.

 

TYDZIEŃ II

 

Temat tygodnia: Cuda i dziwy

 

  • rozwijanie aktywności twórczej,
    • zapoznanie z literą f: małą i wielką, drukowaną,
    • wyrabianie postawy proekologicznej,
    • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozpoznawanie kierunku linii melodycznej,
  • rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

TYDZIEŃ III

 

Temat tygodnia: Mali Strażnicy Przyrody.

 

  • uświadamianie konieczności dbania o lasy,
  • zapoznanie z literą ż: małą i wielką, drukowaną,
    • rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,
  • rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności,
  • uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • uświadamianie konieczności dbania o środowisko naturalne,
  • rozwijanie umiejętności prawidłowego artykułowania głosek s, sz.

 

Tydzień IV

 

Temat tygodnia: Wiosna na wsi.

 

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia,
  • mierzenie długości stopami, krokami,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie nowej techniki plastycznej,
  • poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • zachęcanie do wspólnego działania,
  • poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.

 

Tydzień 5

 

Temat tygodnia: Jestem Polakiem i Europejczykiem.

 

  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • zapoznanie z literą h: małą i wielką drukowaną,
  • przybliżenie charakterystycznych miejsc znajdujących się w swojej miejscowości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zapoznanie z symbolami narodowymi,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • poznawanie herbu Warszawy, nazwy miasta, jej pochodzenia oraz wybranych zabytków,
  • rozwijanie mowy,
  • umuzykalnienie dzieci.

 

Piosenki i wiersze na kwiecień:

PIOSENKA: „Wiosna w błękitnej sukience”

1.      Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

2.      Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

3.      Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Wiersz kwiecień : Wiosenne porządki

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana.
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.

 

Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.