Kwiecień
TYDZIEŃ 1
Tematy tygodnia: Chciałbym być sportowcem
- rozwijanie mowy i pamięci słuchowej,
- zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną
- zachęcanie do zabaw ruchowych,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem stadionu sportowego.
TYDZIEŃ II
Temat tygodnia: Cuda i dziwy
- rozwijanie aktywności twórczej,
- zapoznanie z literą f: małą i wielką, drukowaną,
- wyrabianie postawy proekologicznej,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozpoznawanie kierunku linii melodycznej,
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
TYDZIEŃ III
Temat tygodnia: Mali Strażnicy Przyrody.
- uświadamianie konieczności dbania o lasy,
- zapoznanie z literą ż: małą i wielką, drukowaną,
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,
- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności,
- uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- uświadamianie konieczności dbania o środowisko naturalne,
- rozwijanie umiejętności prawidłowego artykułowania głosek s, sz.
Tydzień IV
Temat tygodnia: Wiosna na wsi.
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności mierzenia,
- mierzenie długości stopami, krokami,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie nowej techniki plastycznej,
- poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
- utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
- zachęcanie do wspólnego działania,
- poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.
Tydzień 5
Temat tygodnia: Jestem Polakiem i Europejczykiem.
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zapoznanie z literą h: małą i wielką drukowaną,
- przybliżenie charakterystycznych miejsc znajdujących się w swojej miejscowości,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- zapoznanie z symbolami narodowymi,
- rozwijanie sprawności manualnej.
- poznawanie herbu Warszawy, nazwy miasta, jej pochodzenia oraz wybranych zabytków,
- rozwijanie mowy,
- umuzykalnienie dzieci.
Piosenki i wiersze na kwiecień:
PIOSENKA: „Wiosna w błękitnej sukience”
1. Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
2. Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
3. Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Wiersz kwiecień : Wiosenne porządki
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana.
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.