Grudzień

Tydzień pierwszy – „Czy smoki to dinozaury?”

 

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.

 

Tydzień drugi – „To już zima”

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • korzystanie z toalety.

Językowa aktywność dziecka

  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,

Artystyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.

 

Tydzień trzeci – „Święta tuż, tuż”

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność człowieka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Uroczystość grupowa – „Pasowanie na Przedszkolaka”

 

 

Tydzień pierwszy – „Czy smoki to dinozaury?”

 

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.

 

Tydzień drugi – „To już zima”

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • korzystanie z toalety.

Językowa aktywność dziecka

  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,

Artystyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.

 

Tydzień trzeci – „Święta tuż, tuż”

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność człowieka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
  • recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).

Poznawcza aktywność dziecka

  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Uroczystość grupowa – „Pasowanie na Przedszkolaka”