Grudzień
Tydzień pierwszy – „Czy smoki to dinozaury?”
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów,
- korzystanie z własnych zmysłów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
Poznawcza aktywność dziecka
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.
Tydzień drugi – „To już zima”
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
- korzystanie z toalety.
Językowa aktywność dziecka
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
Artystyczna aktywność dziecka
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.
Poznawcza aktywność dziecka
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
Tydzień trzeci – „Święta tuż, tuż”
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność człowieka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
- recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.
Artystyczna aktywność dziecka
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Poznawcza aktywność dziecka
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- rysowanie na dowolne tematy,
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
Uroczystość grupowa – „Pasowanie na Przedszkolaka”
Tydzień pierwszy – „Czy smoki to dinozaury?”
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów,
- korzystanie z własnych zmysłów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
Poznawcza aktywność dziecka
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek.
Tydzień drugi – „To już zima”
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
- korzystanie z toalety.
Językowa aktywność dziecka
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
Artystyczna aktywność dziecka
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.
Poznawcza aktywność dziecka
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
Tydzień trzeci – „Święta tuż, tuż”
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- zakładanie ubrań, butów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność człowieka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
- recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.
Artystyczna aktywność dziecka
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Poznawcza aktywność dziecka
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- rysowanie na dowolne tematy,
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
Uroczystość grupowa – „Pasowanie na Przedszkolaka”